Matkafoorumin ohjelmisto on päivitetty vBulletinista Xenforoon

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
Matkafoorumi pyörii nyt uudella alustalla, joka on Xenforo. Listaan tähän joitakin muutoksia verrattuna aikaisempaan vBulletiniin.
  • Hälytykset eli voit entistä kätevämmin seurata sinua kiinnostavia keskustelua. Katso hälytysvalinnat profiilissasi.
  • Käyttäjätagit eli voit hälyttää tietyn käyttäjän katsomaan viestisi. Esim. näin: @reissuesa varmaan tietäisi tähän vastauksen.
  • Avatarit suositellaan lataamaan ainakin 200 x 200 pikselin kokoisina (tiedostokoon maksimi 50 kilotavua). Foorumisofta näyttää sitten avatarin eri yhteyksissä kolmessa eri koossa.
  • Medialinkit kuten Youtube-linkit muuntuvat automaattisesti soittimeksi.
  • Sivut ovat responsiiviset, sisältö mukautuu automaattisesti selaimen koon mukaan, siis aina tietokoneen isosta työpöydästä kännykän näytölle asti.
  • Kirjautuminen myös Facebook-tunnuksella (vBulletinissakin oli mahdollista, mutta ei käytössä, koska hidasti sivuja)
  • Kirjoittaessasi viestejä ne tallentuvat luonnokseksi automaattisesti minuutin välein. Voit sulkea selaimen ja kun palaat 24 h kuluessa kyseiseen viestiketjuun luonnos näkyy viestikentässä.

Viimeksi muokattu

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
vBulletinissa oli käytössä käyttäjäryhmäkohtaisesti sallittu html-koodi ja olin sitä jonkin verran käyttänyt. Olen näitä tapauksia Xenforossa muuntanut html:stä bb-koodiin silloin kun se on ollut mahdollista.
Olen nyt korjaillut kaikki mitkä olen löytänyt. Jos html-koodia vielä jäi jonnekin, siitä voi raportoida.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
Muokkasin Naked Xenforo -teemaa, josta on poistettu kuvia. Poistin siitä avatareja ja poistin tai pienensin joitakin sivuelementtejä. Teema löytyy nyt Mobiiliteema -nimellä. Vanhemmallakin kännykällä voi nyt kohtalaisesti selailla (testailin Nokia E52:lla). Uudemmilla älypuhelimella kyllä pärjää hyvin Oletusteemallakin.

Viimeksi muokattu

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
Xenforo on nyt päivitetty 2.0.0 Beta 1 -versioon.
Muuten tuntuisi toimivan hyvin, mutta uuden viestin postaaminen hieman bugittaa. Viesti kyllä lähtee, mutta uutta viestiä ei näy viestiketjussa välittömästi lähettämisen jälkeen, vaan vasta kun uudelleenlataa sivun.